zaterdag 15 november 2008

Ding#11 IM

Instant messaging is lekker snel en direct. Wel moet je tegelijkertijd aan de gang zijn. Weer hoef je niet op één plek te zijn, dat maakt het toch wel praktisch.

Wil je direct met mij kunnen chatten via mijn blog:



Voor het werk in de bibliotheek is deze vorm van communicatie onmisbaar. Zoals ik al mailde, is deze vorm direct en snel. De klant wil snel antwoord en dat kan dan ook. Al@din chat is een goed voorbeeld van hoe deze vorm prima kan werken in de praktijk. Oefening in de beantwoording van vragen en handig zijn in het gebruik van de computer, zijn dan essentieel.

3 opmerkingen:

Kia zei

Hoi Dovobi,

Als je een keer online bent ga ik dat zeker proberen.

Unknown zei

Hallo Dovobi,

Chatten met klanten is een nieuwe vorm van communiceren. Het beantwoorden van vragen op deze manier zal dan ook anders gaan dan via e-mail of face-to-face. Hoe zou jij het voor je zien qua vragen beantwoorden en computerkennis als jullie chatten met klanten aan zouden bieden? Aan welke eisen moet een 'chatmedewerker' voldoen?

indodon zei

Het zou goed zijn als je op ieder moment een chatsessie zou kunnen houden. Echter is dit in de praktijk niet mogelijk. Misschien zou je dagelijks een moment van de dag beschikbaar kunnen zijn (soort chatspreekuren), waarbij je met klanten kan chatten. De eisen heb ik al genoemd: handigheid met de computer,taalkundig goed onderlegd zijn (je vertegenwoordigt een bibliotheek), veel kennis hebben of in ieder geval veel ervaring hebben in het inlichtingenwerk (goed de weg weten op het internet). Dat zijn minimaal de eisen van een chat-
medewerker, denk ik.