donderdag 6 november 2008

Ding #9

Een weblog inzetten kan in feite zowel intern als extern. Intern voor het personeel, om onderling weetjes (persoonlijk, maar ook op het vakgebied) te delen. Extern voor de klanten om leuke titels van materialen aan elkaar door te geven: tips en eventueel met recensies. Ook een ideeën (vroeger ideeënbus) blog vind ik niet verkeerd. Klanten moeten het idee krijgen, dat zij deel uitmaken van hun bibliotheek: het is dan essentieel dat zij de kans krijgen om te kunnen reageren op wat dan ook in hun eigen bibliotheek.

RSS aanbieden op onze site is mijns inziens belangrijk...men is altijd snel op de hoogte van de nieuwse nieuwtjes, maar ik denk ook zeker dat de nieuwe materialen aangeprijst kunnen worden. RSS hoort er gewoon bij.

Foto-editors zijn zeker handig voor aankondigingen...: je kan de aankondiging veel aantrekkelijker/ speels maken. Het is een gemiste kans als je er niet gebruik van maakt. Ik deed de suggestie om bibliotheekfoto's van klanten te verzamelen (na de vakantie) en deze leuk te presenteren... Maar ook foto's, die door klanten gemaakt zijn tijdens bibliotheekactiviteiten, kunnen dan gedeeld worden onder klanten/ bezoekers.

Nu ik gewerkt heb met deze toepassingen, ben ik zeker anders gaan kijken tegen het web. Ik heb een ruimere blik: ze vallen mij echt op en dat vind ik leuk. Nu ben ik er deel van.

1 opmerking:

Unknown zei

Je hebt helemaal gelijk dat klanten deel moeten uit te maken van hun bibliotheek en daar ook op moeten kunnen reageren. En hoe beter dan met web 2.0 tools? Een ideeënbus in de vorm van een blog lijkt me een heel leuk idee!

Goed om te lezen dat je nu al anders bent gaan kijken naar het web en steeds meer nieuwe dingen ziet en ontdekt. Ga zo door!